În situațiile în care programul nu reușește să se conecteze la serverul SQL, vei întâmpina mesaje de genul: A network-related instance-specific error occured while estabilishing a connection to SQL Server sau Asteptare după server.


De ce apar aceste mesaje de eroare?
Programul nu poate să se conecteze la MS SQL Server. Probabil s-a schimbat ceva în rețeaua ta de calculatoare (ex. IP-ul calculatorului server), ai instalat un antivirus pe calculatorul principal (server), nu ești conectat la Internet, s-a resetat routerul, serviciul SQL Server nu funcționează, etc…
Cum rezolvi aceste situații?
Cazul 1 – Ești pe calculatorul principal
În acest caz astfel de erori apar exclusiv dacă serviciul de SQL Server nu rulează. Care sunt motivele?
- După actualizările sistemului de operare se poate întâmpla ca servicul SQL Server nu mai pornește;
- Fișierele bazelor de date sunt corupte (HDD deteriorat – în anumite cazuri se pot recupera fișierele);
- Calculatorul este virusat.
Poți verifica în TaskManager pe pagina Services dacă MSSQL$SQLEXPRESS are statusul Running.

Dacă statusul este Stopped, poți porni dacă apeși click dreapta pe MSSQL$SQLEXPRESS și apeși Start.

Dacă serviciul nu se poate porni, va trebui să contactezi furnizorul tău (societatea de la care ai cumpărat programul) sau echipa de asisență tehnică ForIT Solutions.
Cazul 2 – Ești pe un calculator client
În acest caz astfel de erori pot să apară dacă:
- Calculatorul server nu este pornit;
- IP-ul serverului (unde vrei sa te conectezi) s-a schimbat (verifici dacă în programul Configurare Rețea IP-ul corespunde cu IP-ul serverului);
- Nu ești pe aceeași rețea cu serverul sau nu ești conectat la rețea deloc;
- Serverul nu este conectat la rețea;
- Folosești VPN, dar fie calculatorul tău fie serverul nu are acces la Internet;
- Foloseși VPN dar fie calculatorul tău fie serverul nu este conectat la VPN;
- Pe server firewall-ul sau programul antivirus a blocat IP-ul tău;
- Serviciul SQL Server nu funcționează pe server (trebuie să verifici serverul – calculatorul principal).
Ca să rezolvi această problemă, contactează departamentul tău IT ca să verifice lista de probleme de mai sus. Dacă nu ai un departament IT, contactează furnizorul tău (societatea de la care ai cumpărat programul) sau echipa de asisență tehnică ForIT Solutions.
În amândouă cazuri – ca prima măsură – restartează router-ul și calculatoarele implicate.